Kiinteistötekniikka Kauppakeskus Myllyssä varmistaa optimaaliset olosuhteet asiakkaille

Kiinteistötekniikka vilkkaassa kauppakeskuksessa on avainasemassa, jotta sekä asiakkaat että talossa työskentelevät viihtyvät. Raisiolainen Kauppakeskus Mylly luottaa kiinteistöteknisissä töissä Cerviuksen Arvo Plus -palveluun.

Cervius hoitaa Myllyssä LVIA- sekä sähkö-, kylmä-, paloilmoitin-, savunpoisto- ja sprinkerijärjestelmiin liittyvät ylläpito-, huolto- ja korjaustyöt. Lisäksi Cervius vastaa kiinteistön sähkölaitteiston käytönjohtajan tehtävistä. Käytännössä paikalla on aina Cerviuksen henkilökuntaa, jotka palvelevat Myllyn liikkeitä. Kun talo on Cerviuksen asiantuntijoille tuttu, yhteistyö on sujuvaa.

Rusanen, Rantanen ja Mikkola Kauppakeskus Myllyssä
Tekniikka toimii kauppakeskuksessa oikein, kun kukaan ei huomaa sitä. Tämän allekirjoittavat sekä Kauppakeskus Myllyn kiinteistöpalvelupäällikkö Mikko Rantanen (keskellä) että Oma työnjohtaja Ari Rusanen (vas.) ja yksikönpäällikkö Jani Mikkola Cerviukselta.

Cerviuksen ydinpalvelua Myllyssä on tekninen ylläpitotyö ja korjaukset, joten osaaminen ja ymmärrys kauppakeskusympäristön tekniikasta on ensiarvoisen tärkeää. Kiinteistöpalvelupäällikkö Mikko Rantanen odottaa, että Cerviuksen kanssa pysytään kehityksen vauhdissa myös kiinteistön kehittämisen saralla.

”Näen paljon mahdollisuuksia siinä, että kiinteistön ylläpidon kumppani osallistuu avarakatseisesti ja avoimesti kiinteistön kehittämiseen. On tärkeää, että yhteistyö ei jämähdä paikoilleen vain toteuttamaan sovittua palvelukuvausta”, sanoo Rantanen.

Kauppakeskus Myllyssä Raisiossa käy vuosittain lähes 6 miljoonaa asiakasta ja siellä työskentelee 1 200 ihmistä. Kiinteistötekniikalla on ratkaiseva merkitys kauppakeskuksen viihtyisyydelle.

Asiantunteva kumppani on tärkeä apu kiinteistöpalvelupäällikön arjessa

Rantasen päivät ovat täysiä, ja erityisesti korona on tuonut mukanaan monenlaista tekemistä. Kauppakeskuksessa arki voi olla todella hektistä, kun liiketilojen rakentaminen ja korjaukset tehdään tiukassa aikataulussa.

Isoja kiinteistön huolto- ja rakennustöitä tehdään usein yöllä tai hyvin aikaisin aamulla, jolloin kumppaniltakin vaaditaan ketteryyttä. Cerviuksen kaltaisesta, palveluun satsaavasta yrityksestä notkeutta löytyy.

”Tällainen ratkaisu, että meillä on käytössä oma työnjohtaja ja asentajat tässä, toimii todella hyvin. Pidämme kerran viikossa säännöllisen seurantapalaverin, ja töiden alulle saattaminen käy näppärästi vaikka WhatsAppilla. Kaikki töiden aikatauluttamiset ja kokonaisuus kulkee vaivattomasti työnjohtajan kautta”, Rantanen kiittää.

Tahdikkuutta ja tilannetajua

Cerviuksen asiantuntijat työskentelevät usein kauppakeskuksen tiloissa. Asentajien on tiedettävä kauppakeskuksen pelisäännöt – kaikkia töitä ei voi tehdä silloin, kun paikalla on asiakkaita.

”Työ meillä edellyttää tiettyä tahdikkuutta. Tarjoamme myös liikkeille mahdollisuutta käyttää Cerviuksen palveluita esimerkiksi sellaisiin sähkötöihin, jotka eivät kuulu vuokrasopimukseen. Tietysti haluamme, että palvelu on todella hyvää”, Rantanen sanoo.

 

Kiinteistötekniikka Kauppakeskus Myllyssä

  • Kauppakeskus Mylly83 000 ㎡:n kokoinen kauppakeskus kätkee sisäänsä valtavasti kiinteistötekniikkaa.
  • Kiinteistötekniikalla on iso merkitys asiakasviihtyvyyteen 150 liikkeen ja 20 ravintolan kiinteistössä – esim. jäähdytys synkronoituu ulkoilman lämpötilan mukaan.
  • Valaistuksella on tunnelman kannalta iso merkitys – valaistusratkaisut ovat myös energiatehokkaita.
  • Mylly on avaamisestaan eli vuodesta 2001 lähtien vaalinut ympäristöystävällisiä toimintatapoja – kiinteistön energiatehokkuutta kehitetään ja optimoidaan jatkuvasti.